A TikTok egy olyan közösségi hálózati alkalmazás, amely néhány év alatt nagy tömegeket hódított meg és szakértők szerint akár az online szerencsejátékokra is nagy hatással lehet. Ez az oldal alapvetően arra hivatott, hogy a felhasználók zenei videókat hozhassanak létre, élő tevékenységeket közvetítsenek és információkat tudjanak megosztani egymással.
A TikTok videószolgáltatás Kínából származik, 2019 óta viszont más országokban is rendkívül elterjedtté vált. Mind az egyéni felhasználók, mind pedig a vállalatok használják már a TikTokot is márkáik reklámozására, sőt most ez a tevékenység kiterjedhet az online szerencsejátékok és online kaszinók területére is. Cikkünkben kísérletet teszünk arra, hogy áttekintsük és megértsük a TikTok jelentőségét, és azt, hogy milyen hatást gyakorolhat az online szerencsejátékok világára.
A TikTok egy mobilalkalmazás, amit rövid videók létrehozására és megosztására fejlesztettek ki. Jelenleg 155 országban, illetve több mint 75 nyelven érhető el. A TikTok globális felhasználóinak száma több mint 500 millió ember.
A GlobalWebindex szerint a TikTok felhasználók 41%-át 16 és 24 év közötti fiatalok teszik ki. A felhasználók további 55,6%-át a férfiak teszik ki, míg a fennmaradó 44,4%-ot a nők jelentik. A TikTok volt a harmadik legtöbbet letöltött alkalmazás a világon 2019 elején. Csak az App Store-ból 33 millió letöltés érkezett, ami a letöltések számát tekintve messze meghaladja a YouTube-ot, az Instagramot, a WhatsApp-ot és a Facebook Messengert.
A TikTok használatának megkezdéséhez le kell töltened az alkalmazást, az App Store vagy a Google Play áruházból. Ezután az alkalmazásban kell regisztrálnod, 13 éven aluliak számára tilos a regisztráció. A regisztráció kétféleképpen történhet: új fiók létrehozásával (e-mail címed vagy telefonszámod használatával), vagy Facebook vagy Google fiókoddal bejelentkezve. A "főoldalon" különböző országok alkotóinak videója jelenik meg. Ezenkívül minél több videót látsz, annál relevánsabb témák találnak majd meg. A közösségi szabályokat sértő tartalmakat bejelentheted, illetve dönthetsz úgy, hogy fiókodat priváttá teszed (az adatvédelmi beállítások alatt). Ami azt jelenti, hogy megakadályozod, hogy más felhasználók, számodra ismeretlenek felfedezzék a tartalmaidat az ajánlásokban, vagy a videóid letöltése révén.
A TikTok időkorlát beállítását teszi lehetővé azok számára, akik törekszenek arra, hogy felelősségteljesebben böngésszék a közösségi médiát. Lehetővé teszi az alkalmazásban eltölteni kívánt idő meghatározását, így választhatsz, hogy 40, 60, 90 vagy 120 percet kívánsz az applikációban lenni.
A TikTokban függőleges videókat használnak, melyek elkészítéséhez számos szűrő, animáció, maszk és egyéb speciális effektus áll a felhasználók rendelkezésére. A zenei videók ajak szinkronnal való elkészítése az egyik legnépszerűbb hobbija a TikTok-osoknak. Ezt úgy tudod alkalmazni, hogy egy dal részletét kiválasztod az alkalmazás adatbázisából, és beágyazod a saját videódba. A TikTok-felhasználók táncolhatnak, viccelődhetnek, sportolhatnak, vagy egyszerűen csak megörökíthetik életük valamely pillanatát, amely nagyon sok egyedi hangulatot mutathat be.
A hashtag kihívások egy másik TikTok funkció, amelyek nagyon népszerűvé teszik ezt az alkalmazást. Ezek olyan tematikus feladatok, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy egyedi ötletekkel álljanak elő. Például alkalmazd az új #bigmouth hashtaget, hogy lássuk neked mekkora mosolyod van, vagy oszd meg a #chefpet videódat, és mutasd meg a te házi kedvenced hogyan segített neked főzni, és így tovább. A sort még bőven lehetne folytatni, csak azért említettünk párat, hogy lásd a felhasználók kezdeményezhetnek ehhez hasonló kihívásokat, amelyek aztán hatalmas közösséghez juthatnak el.
Például a híres amerikai humorista, Jimmy Fallon arra buzdította az embereket, hogy a #TumbleweedChallenge alatt guruljanak a padlón, mint a "bukófű". Ezt a hashtaget mára több mint 14 000 videóban használták. Megnézheted egyébként, hogy mi az aktuálisan népszerű videókategória jelenleg, ezt a TikTok alkalmazás „Trending” területén találod, és javaslatokat kaphatsz közvetlenül az alkalmazástól az „Érdekes” részben is.
Ha pedig belefáradtál a videók nézegetésébe, akkor rázd fel magad egy kis szerencsejátékkal, mindig vannak online kaszinók, amelyek rád várnak és ahol szerencsét próbálhatsz.
Miután áttekintettük ennek a népszerű alkalmazásnak a működését, eljutottunk a bennünket, szerencsejátékok kedvelőit érdeklő témához is, nevezetesen oda, hogy valójában miként is befolyásolja a TikTok a játékokat? Miért gondolnak az influenszerek arra, hogy játéktartalmakat tegyenek közzé ezen a felületen? Mi lehet ebben a motivációjuk? Mennyi az esélye annak, hogy ezek a tevékenységek ténylegesen befolyásolni tudják majd ezt az iparágat? Egyáltalán hogyan tudják a platformok fejlesztői támogatni a felhasználókat abban, hogy a szerencsejátékok témájában is egyre több tartalommegosztást generáljanak?
Ha belegondolunk, akkor hamar rájövünk, hogy nem minden játékos szereti a hosszú streameket nézni, vannak, akik inkább gyorsan belevágnak a játékba és próbára teszik a képességeiket és szerencséjüket. Ugyanakkor minden játékos szeretne naprakész lenni minden változással, hibával és funkcióval kapcsolatban, amelyeket a kaszinójátékosok megosztanak egymással, amelyekről éppen beszélnek. Tulajdonképpen a játékosok számára az csak előnyös, ha egy nagy közösség részei maradhatnak az online térben.
Ilyen helyzetben egy nagyon jó megoldás lehet a rövid videók formátuma a Titkok-on, ahol egyre több szerencsejátéknak szentelt fiók jelenik meg. A videók szerzői ezen a platformon egy percre korlátozódnak, tehát csak a legjelentősebb dolgokat tudják bemutatni, érvekre már nem jut idő.
De hogyan is változtathatja meg, vagy hogyan befolyásolhatja a TikTok az online szerencsejátékokat? Lássuk ezt két népszerű TikTok felhasználó példáján keresztül. Max Dresslernek 4,4 millió és Jason Waughnak 2,7 millió TikTok-követője van.
A 17 éves Waugh, aki három éve kezdte használni az alkalmazást, táncos videók és vicces videók készítésére hozta létre a felületét. A 18 éves Dressler, aki 2020 nyarán csatlakozott a TikTokhoz, hasonló videókkal szerzett hírnevet magának.
Először is a fiúk azzal kerestek pénzt, hogy a versenyeken és találkozókon különböző termékeket adtak el a rajongóknak. Mivel azonban ezeket az eseményeket a járványhelyzet miatt lemondták, más bevételi források után kellett nézniük. Bár a srácok tartalmai elsősorban a táncra és a vígjátékra összpontosítanak, mindketten büszke szerencsejátékosok is, és úgy gondolják, hogy a játékoknak a következő hónapokban kiemelkedőbb szerepet kell szánni a platformon. "A szerencsejátékokkal kapcsolatos tartalmak még újak a TikTok-on, ez egy más típusú tartalom, amellyel jobban fel tudom hívni a figyelmet az oldalamra" - mondta Jason Waugh.
A TikTokon jelenlévők többnyire különböző játékokról készítenek klippet, illetve a játékipar érdekes, fontosabb pillanatait dolgozzák fel. Kevin Mayer, a TikTok új vezérigazgatója egyébként korábban azt mondta, hogy az egyik célkitűzésük, hogy a játékokkal kapcsolatos tartalmak jelenlétét bővítsék a platformon, ez a törekvés pedig egyértelműen megváltoztathatja a szerencsejátékok iránti érdeklődést, gyakorlatilag így ez az iparág egy új reklámfelületre találhat, amely abszolút kihatással lehet a jövőbeni fejlődésére és irányaira.
Ahhoz, hogy megértsük mit is jelent ez az átalakulás pontosan, lássunk néhány egészen konkrét példát.
A TikTok 2021 januárjában együttműködött az Epic Games-szel, és arra kérte a felhasználóit, hogy hozzanak létre egy új Fortnite-izgalmat. Januárban a TikTok felhasználói az #EmoteRoyalContest hashtaget használták, az ezzel kapcsolatos gondolataik kifejezésére. Ezenkívül a TikTok tavaly az University Star League-el együttműködve rendezett egy esport-versenyt, amely a videojátékokat használó verseny egy sajátos formája. A platform szóvivője ezt követően úgy nyilatkozott, hogy a későbbiekben további játékversenyekre lehet majd számítani.
Ráadásul az olyan népszerű online játékok brand-tulajdonosai, mint például a Ninja, amelynek több mint 23,6 millió követője van a YouTube-csatornáján, már elkezdték a hasonló tartalmak feltöltését a TikTokra. A Ninja több mint 3,2 millió feliratkozóval és több mint 17,3 millió kedveléssel büszkélkedhet rövid videómegosztó platformján.
Az a tény is egyfajta átalakulást vetít előre, hogy a TalentX Entertainment, amely a világ legnépszerűbb közösségi média sztárjainak az oldalait kezeli, köztük nagyon sok TikTok tartalomgyártóét is, TalentX Gaming néven, egy új szervezetet hozott létre a ReKTGlobal sportüzletággal együttműködve. A vegyes vállalat megpróbálja a lehető legtöbb TikTok influenszert játékközösségbe integrálni, a YouTube és a Twitch felületein meglévő játékközösségekhez hasonló csoportokba.
"Ezek a TikTok-sztárok a digitális producerek következő generációját jelentik, akik potenciális karrierre tehetnek szert a játékiparban is” – mondta Jason Wilhelm, a TalentX Entertainment társalapítója és társvezérigazgatója. Ő volt az, aki 2011-ben, Youtuber-ként elindította a Call of Duty TalentX Gaming csatornát. Tulajdonképpen ez az egyik módja annak, hogy a TikTok forradalmasítani tudja az online szerencsejátékokat is.
A TikTok szupersztárjai támogathatják az általuk játszott online szerencsejátékokat, közzétehetnek reklámokat az élő közvetítéseikben, és együttműködhetnek játékcégekkel. Ezeket az oldal szabályzata engedélyezi. „Amint egy TikToker elkezd játszani a platformon, felveheti a kapcsolatot akár a Microsofttal is, és azt mondhatja: hello, indítasz valami újat jövőre? Akkor engem is be kell vonnod, mert fontos játékos vagyok” – magyarázza Wilhelm.
A New York Times tanulmánya szerint a napi forgalom átlagosan 15%-kal nőtt január 21. és március 24. között a TikTok-on. A TikTok tehát ma már egy olyan videókra alapozó szoftver, amely más streaming platformok, mint például a Twitch egyértelmű kihívója lehet.
"A TikTok képes lehet átvenni a teljes streaming piacot. Sok TikToker nagyszerű játékos, és ha lehetőségük lenne arra, hogy egy pillanat alatt játékaikat a TikTokra streameljék, élnének is ezzel a lehetőséggel, hiszen egy ilyen egyszerű folyamattal aztán könnyedén elindíthatnának egy hullámot, és hirdetést is tudnának mellé rendelni, ezáltal pedig lehetőségük lenne pénzt keresni" - teszi hozzá.
„A szerencsejátékoknak megvan a saját világa, akkor is ha világhírű márkákkal kell együttműködni. Ezekben a helyzetekben a fizetések is általában lényegesen magasabbak, mint más típusú vállalkozások esetében ”- mondta May Karwowski, egy befolyásos marketingügynökség alapítója és vezérigazgatója. Véleménye szerint először is az adja ennek az iparágnak a sajátosságát, hogy alapvetően kevesebb olyan influenszer van, aki valóban elég tehetséges a játékok terén ahhoz, hogy szélesebb közönséget tudjon maga köré vonni. Másodszor pedig, ha ezt sikerül létrehozni, akkor az azt jelenti, hogy ezeknek a tartalomkészítőknek van egy olyan követő tábora, akikről tudni lehet, hogy szeretik a játékokat, és időt és pénzt sem sajnálnak rájuk költeni. "Ez nagyon felbecsülhetetlen egy-egy márka számára” – mondja Karwowski.
Wilhelm tehát abban kíván segíteni a TikTok-sztároknak, hogy további játéktartalmakat tudjanak létrehozni a TikTokon is, amelyet aztán ki is tudnak terjeszteni más platformokra, például a YouTube-ra és a Twitch-re is. Ott felvehetik csatornájukra, és további bevételt szerezhetnek maguknak a videóhirdetéseken keresztül is. Ugyanezt megtehetik az online szerencsejáték-oldalak streaming részével is, tehát valójában ezek a platformok egymást erősítve segítik a téma kapcsán létrehozott tartalmak széleskörű megismertetését.
Az utóbbi időben az okostelefonok minden más technikai eszközt megelőztek. Az emberek életében ez lett az elsődleges digitális "kütyü", ami mindig kéznél van, és amelyen keresztül szeretik rendezni az ügyeiket. Nyilván ez nem is meglepő, tekintettel a mobilok könnyű használhatóságára, hozzáférhetőségére és egyszerűségére.
A felhasználóknak lehetőségük van saját videókat készíteni, és a közösségi oldalak segítségével megosztani őket nagy közönséggel. Látva, hogy a mobiljátékok mennyire keresettek és ezáltal jövedelmezőek is, a szerencsejátékipar úgy döntött, hogy erőfeszítéseit ennek a piaci szegmensnek a fejlesztésére összpontosítja. Évek óta láthatjuk ezt a trendet a fejlesztések során, az online kaszinók tartalmai már mobiltelefonon keresztül is könnyedén elérhetők, a játékok pedig a legjobb minőségben jelennek meg a telefonok képernyőin keresztül is. A játékiparnak is ez dupla siker, hiszen a mobiljátékok fejlesztése alacsonyabb szintű technikai kivitelezést igényel, miközben hatalmas bevételt termel.
A Deluxe Casino Bonus oldalán ajánlott online kaszinók nagyrésze mobilos játékokat is kínál, így könnyedén kipróbálhatod, hogy valójában milyen élmény is a mobilodon kaszinózni. Sőt, ha először tesztelni szeretnéd a játékokat, akkor nálunk erre ingyenesen is lehetőséged adódik, csak kattints ide a rengeteg demójátékért.
Szóval, a jövő fejlesztései egyértelműen ebbe az irányba mutatnak. Nem csoda tehát, ha a különböző közösségi platformok, akár például a TikTok térnyerése is újabb lendületet adhat az online szerencsejátékok iránti érdeklődésnek, azáltal, hogy új felületet biztosít az ilyen jellegű tartalmak népszerűsítésére és megismertetésére. Mindez pedig hatalmas lehetőséget rejt magában az online szerencsejátékok forradalmasítására, ráadásul olyan lehetőségeket, amelyek még merőben kiaknázása várnak.